Beljakovine

ProteiniZa pravilno delovanje našega organizma moramo v telo vnašati zadostno količino vitaminov, mineralov, ogljikovih hidratov, maščob in tudi beljakovin. Beljakovine ali s tujko imenovane proteini so nujne za normalno delovanje našega organizma. Funkcija beljakovin je dokaj specifična, in sicer v človeškem telesu tvorijo tkiva in organe. Prav tako imajo beljakovine pomembno vlogo pri prebavi hrane v telesu. Zaužita protitelesa pa so nam v pomoč v boju proti raznoraznim okužbam. Zato je uživanje beljakovin nujno potrebno. Prav tako so beljakovine nujno potrebne pri športnikih, saj jim omogoča kontrolirati lakoto in zmanjšujejo maščobno tkivo. Zato morajo tisti, ki se več gibajo, v telo vnesti tudi več beljakovin.

Naš organizem proizvaja beljakovine, vendar le pod pogojem, da smo beljakovine pred tem zaužili s hrano. Mnogim med nami dandanes ni popolnoma jasno, v kateri hrani se beljakovine sploh nahajajo. Beljakovine so prisotne v vseh živilih, kateri so živalskega izvora. Medtem ko morajo neješči mesa kot so npr. vegani za normalno delovanje organizma le-te nadomestiti z živili rastlinskega izvora, da v telo vnesejo zadostno količino beljakovin, saj imajo lahko v nasprotnem primeru lahko zdravstvene težave. Največ beljakovin potrebujejo otroci in nosečnice, zato zanje vegetarijansko prehranjevanje ni priporočljivo. Živila polna beljakovin so mleko, sir, jogurt, meso, perutnina, ribe, jajca, fižol, čičerika, leča, grah, arašidi, soja, orehi, indijski oreščki, lešniki ipd. Za normalno delovanje našega telesa je priporočljivo, da naša prehrana vsebuje 10 do 15 odstotkov beljakovin oziroma 1,5g beljakovin na kilogram teže našega telesa.

Poleg tega je potrebno paziti, da vnos beljakovin v naše telo ni presežen, saj v nasprotnem primeru tvegamo za nastanek osteoporoze in sladkorne bolezni kot tudi poškodbo ledvic. Zato z vnosom beljakovin prav tako ne gre pretiravati. Poskrbite za uravnoteženo prehrano skozi ves dan in prav zagotovo boste zadostili potrebam vašega telesa po beljakovinah kot tudi po vitaminih, mineralih, maščobah in ogljikovih hidratih.